fbpx
De ce avem nevoie în vederea optimă?

Susținut de MacuShield

Vederea este, probabil, cel mai important dintre cele cinci simțuri. Cu ajutorul ei procesăm tot ce e în jurul nostru, doar că uneori poate fi un simț suprasolicitat.

Din fericire, există nutrienți în alimente, care lucrează mână în mână cu proprietățile generale de sănătate – nu doar cu cele care vizează în mod specific îngrijirea ochilor; există niște „băieți buni” care protejează împotriva luminii dăunătoare, reducând în același timp bolile degenerative legate de vârstă, astfel încât să putem rămâne cu toții cu ochii fericiți chiar și după optzeci sau nouăzeci de ani, dacă este posibil!

Cine-s „băieții buni”?

  1.       Luteina, zeaxantina și mezo-zeaxantina

Luteina, zeaxantina și mezo-zeaxantina sunt antioxidanți galbeni cunoscuți și sub denumirea de carotenoizi. Aceștia sunt concentrați în maculă, care este un strat de celule sensibile la lumină pe peretele din spate al globului ocular!

Cele două au rolul de a proteja prin blocarea luminii albastre dăunătoare. Studiile arată că un aport potrivit din cele două poate reduce factorii de risc pentru stadiile incipiente ale degenerescenței maculare legate de vârstă.

Luteina și zeaxantina sunt doi nutrienți cruciali în alimentație și care pot proteja împotriva degenerescenței maculare legate de vârstă. În cadrul unui studiu, cercetătorii au descoperit că cei cu un aport mai mare din aceștia doi au avut un risc cu 43% mai mic decât cei care aveau niveluri scăzute ale acestor carotenoizi.

Spanacul este un aliment aflat la loc de frunte pe această listă, dar există și alte verdețuri, cum ar fi salata elvețiană sau varza kale, pe care ar trebui să le adăugi în dieta ta.

spanac

  1.       Vitamina A

Știai că poți orbi dacă nu ai suficientă vitamina A?

Acest nutrient este esențial pentru menținerea celulelor de detectare a luminii din ochii, cunoscute și sub numele de fotoreceptori. Dacă nu consumați suficient din această vitamină, pot apărea afecțiuni precum sindromul ochiului uscat.

Sunt afectate mai multe femei decât bărbați.

Vitamina A este doar un exemplu dintre numeroasele beneficii care decurg din consumul de fructe și legume. O puteți obține în cantități mari în anumite legume și fructe, prin intermediul unor compuși vegetali antioxidanți numiți carotenoizi (provitamina A).

Cel mai eficient este beta-carotenul – de obicei proeminent printre legumele cu frunze verzi sau legume portocalii, cum ar fi morcovii.

 

  1.       Vitamina C

Ochii tăi sunt mai sensibili la deteriorare decât majoritatea celorlalte organe. Ai nevoie de un antioxidant numit vitamina C pentru sănătatea ochilor. Concentrația din corpul tău variază în funcție de ceea ce consumi.

Dacă nu există un aport alimentar suficient, atunci nivelurile ridicate ale acestui nutrient important nu se vor găsi nici pe departe la fel de intens – așa că administrarea de suplimente poate fi de ajutor.

  1.       Omega 3

Acizii grași Omega 3 nu sunt buni doar pentru inimă, ci pot ajuta și la prevenirea altor boli oculare. Cercetările sugerează că adulții de vârstă mijlocie și cei mai în vârstă cu diabet zaharat care au luat zilnic cel puțin 500 mg de Omega 3 cu lanț lung au avut mai puține șanse de a dezvolta retinopatie diabetică!

 

Mai există și alți nutrienți de ajutor pentru o vedere optimă, de aceea e indicat să mergi la un consult, periodic, pentru a înțelege necesitățile tale nutriționale.

Ne găsești și pe:

logo macushield

Dacă ai orice fel de întrebare, nu ezita să ne contactezi!

Contact

031 104 0016

office@amdnobel.ro

Share This